måndag 25 oktober 2010

Mys

Så här mysigt hade Maja och jag det innan vi hämtade Hilma på dagis idag. Jag försökte hålla henne vaken till det var dags att gå, men det gick inte. Maja sover aldrig i våran famn, så hon har aldrig legat så här och sovit sen hon var liten bebis. Hon somnar själv när vi lägger henne i vagnen eller hennes säng, väldigt skönt. Så det var väldigt svårt att motivera sig att hämta Hilma på dagis men jag var tvungen:). Hon somnade om i vagnen och sover ännu, så det blir bara en tupplur idag för henne.

Nu ska Hilma och jag baka något, imorgon är det visst våran tur att bjuda på fika på sången. Se vad det kan tänkas bli för gott! Så mot köket!

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Mmm, det ser vi fram emot. Särskilt August... Han fick frågan häromdagen om vad man gör på syskonsång, då svarade han: "Jag vet inte, men efteråt fikar vi!"
Du verkar ju vara bra på att baka. Jag gör det ganska sällan, skäms nästan för att jag tog med bullar från frysen när vi bjöd...

Camilla sa...

Hilma svarar också att vi fikar efterår om någon frågar, själva sången är inte det viktigaste=).

Jag tycker det är roligt att baka, när jag känner för det. Jag gjorde det enkelt för mig idag, eftersom jag hade en hjälpreda som skulle vara med. Vi bakade en favorit och det är ett recept som jag delat ut till många, inget märkvärdigt alls. Vad får du se imorgon!