tisdag 19 oktober 2010

3 veckor kvar

Idag slog det mig att det inte är långt kvar tills min födelsedag. Det är bara 3 veckor kvar och jag har varken skrivit önskelista eller börjat nedräkning. Ni som känner mig måste nu undra vad det är för fel på mig, det undrar nämligen jag med.
Kanske för att det är så mycket hela tiden. Tider att passa, renoveringar, snart jobbdags (ett par dagar i november) och möten hit och dit. Kommer jag verkligen hinna fylla år?! Självklart ska vi hinna med det, men jag måste bara sätta fart med önskelistan.

Den 3:e januari ska jag börja jobba igen. Roine och jag ska dela lite på ledigheten och det gör att jag kan jobba lite mindre en längre tid. Ett stort plus är att inkomsten ökar med några tusen också, det gör ju ingenting. Det är helgerna som är tråkiga att vi inte längre är lediga ihop, vi får nöja oss med varannan helg och då jobbar jag inte hela dagar heller. Men pengar är också bra att ha på kontot, så det blir nog bra. Vi har blivit bortskämda ett tag nu, tillbaka till verkligheten.

Nu ska jag fortsätta titta efter tapeter till hallen. Jag har ett par tankar om hur jag vill ha det, men jag kan verkligen inte bestämma mig. Svårt och det känns så viktigt, hallen är det första man ser när man kommer in. Så bara att leta vidare efter inspiration, hoppas jag hittar något som passar. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: