fredag 8 oktober 2010

Fredag och party!

Då var helgen här, skönt! Ikväll ska jag dessutom på lite festligheter tillsammans med jobbet, en Kvantumfest helt enkelt. Festa det kan vi, så det ska bli spännande att se hur kvällen/natten slutar. Jag är så laddad! Det var länge sedan jag var på fest, det måste varit pappas 50-års fest och den räknas knappt eftersom jag hade barnen med mig. Lite svårt att ha så där riktigt roligt, lite svårt att slappna av när barnen ligger och sover i rummet intill.

Det skulle självklart inte bara vara en "vanlig" tillställning utan det är tema grönt på festen. Eftersom jag inte äger några gröna kläder så hade Linn ett förslag om vad vi kunde klä ut oss till. Man kan tolka tema grönt hur som helst och det gjorde vi. Så förra onsdagen så tog vi fram min symaskin och tillsammans med 4 barn sydde vi hela eftermiddagen. Inte det lättaste som ni kanske kan tänka er=). Vad det är vi sydde och ska vara kan jag avslöja för er lite senare. Om jag ska vara ärlig så ångrar jag mig lite nu när den ska på, vi är inte direkt några sömmerskor. Det har visat sig också att det inte är någon annan (som jag hört iallafall) som ska "klä ut sig" utan de flesta ska ha något litet grönt på sig, t.ex. strumpor, skjorta och fluga. Så Linn och jag kommer mer än väl utmärka oss, men sen är vi tvåbarns föräldrar också. Dom får helt enkelt något att skratta åt=).

Hilma och Maja ska få sova hemma hos mamma och pappa idag. Dels för att Roine ska kunna hämta mig inatt, utan att behöva ha med barnen i bilen och hämta hem sin (onyktra) mamma, men också för att Roine ska jobba imorgon bitti. Han ska stå i ett Coca-Cola tält eftersom det är Rally SM, så vill ni träffa honom och köra lite bilbana kan ni bege er till Coop imorgon. Jag är inte heller speciellt sugen på att ta hand om mina två underbara barn vid halv 8 snåret imorgon, kan tänka mig att min hälsa inte är på topp så dags. Är det fler än jag som märkt att man mår sämre efter en utekväll efter att man fått barn? Eller så är det kanske så att man inte har vanan inne längre och inte kommer ihåg hur det är att vara bakis.
Så efter en sovmorgon och en dusch så tar jag en promenad till mamma och pappa imorgon. Skönt att få sova så länge man vill utan någon som väcker en, lite synd bara att man ska vakna och må dåligt trots sovmorgon. Men jag är laddad till 1000 för kvällen och snart är det dags att förbereda sig inför kvällen. Då inte att öppna spritförrådet utan att måla naglar och att packa barnens väskor för övernattningen. Först tar jag och fortsätter att ta det lugnt en liten stund till innan jag ska hämta hem Hilma från dagis, som idag skulle titta på teater på biblioteket. Ska bli intressant att höra hur det gick.

1 kommentar:

krillan sa...

Ha det superskoj ikväll, festa lite åt mig med=)Här blir det idolkväll med fredagsmys till tusen=)
Vi hörs imorgon.
Puss Krillan
Ps ni kommer att var grymma i utklädnaden..dock tror ja ännu mer på min groddräckt=)