fredag 18 juni 2010

Stor dag imorgon!

Inget längre inlägg har det blivit den senaste tiden, jag lever, har bara inte haft någon större lust.

Imorgon kommer det bli en väldigt stor dag, inte bara för Victoria och Daniel utan för Hilma. Vi ska åka till Kolmården och huvudattrationen är Bamses värld och det stora är överlämnade av napparna. Så just nu ligger hon på övervåningen och sover sött och jag tror inte rikigt att hon förstod att det är sista natten med nappen. Så ikväll har vi varit hos mamma och pappa och samlat in napparna som hon hade där, 4 styckna har det blivit på dessa 3 år. Så nu ligger dom tillsammans med dom andra och väntar på att bli överlämnade till Bamse.
Hilma har berättat ett flertal gånger att dom ska dela på dom, Katten Jansson, Lilleskutt, Skalman och Bamse, men Vargen skulle inte få några, han kommer bara att bita sönder dom. Så det blir nog en spännande dag imorgon och säkert lite tårar imorgon kväll. Vi har förberett henne under en längre tid och idag låg ännu ett brev från Bamse i postlådan.

Annars tror jag att ni märkt att det är mycket bröllop i Tv, radio och tidningar, jag tror inte det undgått någon. Jag har inte sett så mycket av det, lite snuttar då och då, men ikväll är det bröllop på Tvn som gäller. Inte så mycket annat att välja på, eftersom intresset bröllop går före fotboll (iaf hos halva delen av soffan, men eftersom Maja står på min sida så fick vi välja). Jag blir bara mer och mer sugen (om det går) på att gifta mig och denna vecka har ännu en sak i min planering blivit fastställt och även ett godkännande av Roine=). Nu är det snart bara ett datum som fattas, men planera och fundera kan man göra ändå=). Tänk när jag får stå brud och vara sådär otroligt lycklig (det är jag annars med, men lite extra är man nog den dagen). Nu vet jag att alla är inte så här bröllopsintresserade av sig men jag har en sådan där dröm att få stå brud en vacker dag.
Jag skulle gärna dela med mig av mina planer, men då kanske ni snor dom! Haha, våra gäster som följer bloggen ska inte få veta allt... och en så länge är det ju bara på planeringsstadiet.

Nu vrålar Uggla ur Tvn och jag tänker genast på min uppväxt och hur det dånade denna hemska röst från mina syskons rum. Först Fia och sedan Niclas, men Fia tog nog första platsen i detta. Vad tror ni dom utlänska gästerna som sitter i publiken tänker? Vem är pudeln på scenen som dessutom glömt att ta av sig solglasögonen...

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Haha, jag älskar Uggla! Har varit på massor av konserter med honom, han är kanon!