torsdag 3 juni 2010

Inte direkt vad jag behöver...

En dag kvar till den stora festen för året, men mycket kvar att göra. Jag måste ha allt klart för imorgon kommer det inte bli många timmar hemma och då har vi bara tid för att göra oss i ordning, sen tillbaka och fixa det sista innan gästerna kommer. Så nu är det mycket!

Det största problemet just nu är den min hälsa (vad allvaligt det lät), jag är super förkyld! Jättesnorig och har världens jobbigaste slemhosta och jag som aldrig är sjuk (peppar, peppar). Hur typiskt är inte det!?
Eftersom Hilma var på dagis i måndags så är hon ledig idag och jag som bara skulle vilja ligga i soffan i lugn och ro en stund, kanske passa på att sova när Maja gör det. Men icke, det tillåts inte för fröken Hilma.

Efter att Roine slutat jobba ska han klippa sig och sen ska jag följa med mamma in till stan och fixa det sista. En pastasallad ska göras till alla gäster, blommor plockas, tvätta och stryka kläder inför morgondagen och framför allt samla ihop allt som ska med till festen. Så jag har inte tid med att sova, det för jag göra inatt istället.

Den senaste veckan har Maja somnat vid 20.00 och så har vi haft kvällen för oss själva, så himla skönt. Annars har man ett barn vaket hela dagen, eftersom Hilma inte sover middag och det kan vara rätt så påfrestande ibland. Nu sover Maja åtta timmar i streck, ungefär fram till 04.00. Så jag ska inte klaga, hoppas det håller i sig=).

Dags att förbereda lunchen, kan inte påstå att jag är speciellt sugen, aptiten är inte på topp idag och jag hoppas verkligen att jag mår lite bättre imorgon!

Inga kommentarer: