måndag 21 juni 2010

Hilma 3 år

Älsklings Hilma blev 3 år idag, hurra hurra hurra! Jag tänker inte skriva om hur fort det gått och hur underbar hon är allt sånt, för det är självklart, hon är ju världens bästa Hilma.

Ännu en dag är slut och jag längtar till morgondagen när jag kan ligga i min solstol och bara slöa medan Hilma är på dagis. Jag har hört ryktet om fina väder, måste vila upp mig för ett midsommarfirande och dop senare i veckan. För när Hilma kommer från dagis så är det nog full aktivitet på tomten med alla nya roliga utesaker. Jag tror vi snart får börja ta inträde så fort man kommer in här om man ska leka med sakerna=).

Djurkrocket, hoppborg, hoppboll, sköldpadde vattenspridare, vattenland och så en hel del saker att ha inomhus. Klädhögen blev inte så lite den heller, så nu får hon stanna i växten ett tag, tycker jag. Det var en väldigt nöjd, glad och trött Hilma som somnade idag, med lite mindre krångel än igår. Efter tre sagor med mormor, gos med mamma och pappa så somnade hon ganska ovaggat. Då en timme senare än vad hon brukar, så imorgon kanske det blir bra. Lättare och lättare går det iallafall, så det är skönt!

Nu krånglar det att lägga in bilder, ska prova igen, annars kommer dom en annan dag för dom som är intresserade!

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Grattis till Hilma! Och grattis till dig som har en bebis som låter dig ligga i solstolen... ;-)

Camilla sa...

Det har vi inte sett ännu, men åtminstone 2h borde hon sova om inte mer, det blir värre på eftermiddagen. Då har hon svårare att sova, högst 1h åt gången. Men sen är hon nöjd i babaygymmet bra länge...jag tror nog vi haft väldig tur med henne, nöjd mestadels hela tiden. Skriker hon, då är hon JÄTTE hungrig eller trött! Jag får väl igen det när hon blir äldre...vet inte vilket som är bäst=).