söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Vi har haft en underbar dag idag. Jag och barnen började med att hämta upp mamma och sen mötte vi upp syster och vidare till Stadsparken. Där tillbringade vi nästan 4h, mysigt. Hilma trivdes som fisken i vattnet! Först var det uppträdande med Pettson och Findus och efter det gick vi runt och spanade på alla aktiviteter. Efter lite stutsande i hoppborgen så gick vi och köpte med oss lite picknick och satte oss på våran filt och åt lunch.

Sedan gick vi och lyssnade på barnmusik uppträdande och Hilma både sjöng och dansade. Allting slutade med att hon som höll i det kom fram till mig och Hilma och kastade en massa konfetti och satte en clown näsa på mig! Det var något Hilma inte var så förtjust i, hon tyckte jag skulle ta av mig den... Jag var glad att jag fick den på mig och inte fick hela ansiktet målat som en clown som en stackars pappa fick innan=).

Efter en liten glasspaus så åkte vi ner till Djulö för att möta pappa, Niclas och Roine för "pizza-picknick". En dag sen, men god ändå=). Hilma skulle promt bada och som tur var hade jag räknat med det och hade med mig saker till detta. det tog inte lång stund innan hon låg i vattet och badade. Hon berättade ett flertal gånger att det var kallt, men skulle inte gå upp, så det blir nog ett passande vid vattenkanten i år. Detta är väl sista gången som det blir det, sen har man två att hålla redan på=).

Vi tog även en minigolfrunda tillsammans, där även Fia och Jimmy var med. Kanske vissa ångrar eftersom Fia tog hem rundan på 44 poäng. Sist kom Roine som slutade på...(vet inte om jag vågar skriva det här)...77 poäng!

Men det var en mycket trevlig nationdag och solen gjorde ett bra jobb, kul att den var med oss hela dagen! Blir man inte väldigt mycket lyckligare när man ser den?!

Jag har gått en liten snabbkurs hos Roine nu på kvällskvisten, Photoshopkurs. Jag är inte fullärd, långt ifrån... Kommer antagligen behöva hjälp nästa gång jag ska göra något liknande, men mer vill jag lära mig!
Nu ska jag gå upp på övervåningen och duscha och sova. Imorgon blir det en händelserik dag igen. först ett besök på BVC för 3 års kontroll av Hilma och 4 månaders kontroll av Maja. Se hur Hilma tar det...tror att det kan underlätta en del när Maja får väga och mäta först. Se om det kan bli några bockar i hennes bok...lite tvivel finns det allt, ganska mycket! Om jag ändå fick sköta det hela själv, men hon är konstigt nog inte så pedagogisk, så vi får väl se!

Efter det blir det lunch och resten av dagen tillsammans med Linn, Tyra och Arvid. Roine ska till Norrköping och tatuera in "Maja" imorgon, spännande!

Nehe, sova var det! God natt!

Eftersom det inte gick att få ett stort collage av bilderna, så fick jag dela det i två!

Inga kommentarer: