fredag 11 juni 2010

Handlingstips från mig!

Provade en ny sak idag med Hilma när vi veckohandlade. Kanske inte den bästa utgångspunkten att handla en fredag efter klockan 15, studentvecka, en lite för trött Hilma och dessutom själv med två barn. Jag valde att göra det, så vi kunde få fredagskväll fortare.
Det jag provade var att innan vi åkte satte vi oss vid köksbordet och så ritade jag upp 5 saker på ett papper som hon skulle handla. Bananer, saft, chips, Maja blöjor och näsdukar var det ritat på hennes inköpslista. Så här i efterhand skulle det varit något mellan bananerna och saften, blev lite ivrigt där ett tag. Hon hade stenkoll på allt vad hon skulle ha och uppförde sig gallant.

Ett litet tips hur man får en 3-åring lite mer intresserad och delaktig i handlingen. Det fungerade den här gången iallafall, det kanske det inte gör nästa gång=). Man vet ju aldrig med dom små liven!

1 kommentar:

Catarina sa...

Ett litet tips från mig ang. detta: På vissa icahemsidor kan man handla on-line och där finns exakta bilder på förpackningar. Perfekta, dom är kanon vi använder dom mycket på jobbet