torsdag 24 juli 2014

Semestern fortsätter

Idag åkte alla som vi kände och grannar på campingen hem, så nu är vi själva här till söndag då vi rullar hemåt i två bilar. Undra hur vanligt det är att köpa en bil på semestern!? 

Det blev en dag vid poolen och vid 17 så åkte Hilma och jag en premiärtur med bilen in till Borgholm för lite shopping. Jag köpte för ett par dagar sedan nya mattallrikar, men ångrade mig och ville ha två till. Plus att jag hittade en skaljacka till Elvis i storlek 86 från Villervalla som jag gillade och som det dessutom var 30% på. Så det blev två snabba köp innan vi åkte hemåt igen, men det var mysigt med lite egentid med bara Hilma. 

Just nu gör Elvis slut på sin sista energi, Roine diskar och barnen leker med några kompisar i lekparken. Ikväll ska vi nog slå på tvn för första gången på kvällen och gå och lägga oss tidigt. Det har blivit många sena kvällar i 10 dagar och många tidiga morgnar, imorse vaknade Elvis 05.30 och höll igång till klockan 7 innan han somnade om i 45min. Han har inte direkt synkat sin mammas behov av sömn på den här semestern, jag hoppas verkligen att han går tillbaka till sin vanliga sömn när vi kommer hem. 

Vädret ska fortsätta vara fint, vi har verkligen haft tur på semestern och det har bara kommit regn de första två dagarna. Vi ska antagligen åka in till Kalmar en sväng imorgon och shoppa på dagen och bada lite på em/kvällen. Mitt abonnemang gick ut idag och ÄNTLIGEN får jag en ny IPhone! Jag har funderat länge på om jag ska vänta till december då iPhone 6 troligtvis släpps men jag väljer att strunta i det eftersom min spruckna skärm, trasig knapp upptill och dåliga batteriet nu är alldeles för jobbigt att ha att göra med. Jag är inte heller någon tekniknörd, så då spelar det inte någon större roll, en iPhone 5s som fungerar är lyx för mig:). 
Två minuter senare stoppar han in hela armen i avgasröret på min bil...inte bara pappan som är bilintresserad i familjen Sevelin. Ni ska höra honom när han kör med dina bilar, så himla gulligt. Det är mycket han lärt sig på den här semestern! 

Inga kommentarer: