torsdag 3 juli 2014

Norrköping och ny vagn

Idag tog vi en liten tur till Norrköping. Vi hade lite saker som skulle köpa och eftersom vädret var perfekt för lite shopping, så åkte vi! Vi började att åka till babyproffsen och kikade på lite vagnar som vi funderat på. Jag skulle vilja ha en smidigare vagn till Elvis, som man kan ha när man åker in till stan eller gör mindre utflykter och som han kan ha länge. Jag har hittat några som jag gillar men som han skulle växa ur alldeles för fort. Vi har en Brio sulky Sitty som är i jättefint skick, eftersom varken Hilma eller Maja ville sitta i den, utan hellre gå när det lärt sig det. Jag tycker att den är så himla svårkörd och inte alls rolig att köra, gillar den helt enkelt inte! Jag har då fastnat för Brio spin och ville idag både provköra den och se hur Elvis satt i den, men vi upptäckte att den var ganska trång i sitsen och tjejen på babyproffsen var jätte duktig och hjälte oss och visade olika alternativ. Så nu tror jag att jag bestämt mig för att lämna Brio och gå över till Emmaljunga, sorry Brio! Jag vill ha deras nya modell, Scooter 3S, men den har inte kommit till butik ännu vi får vänta till september (tror jag det var). Jag tycker om Brio vagnen eftersom den är renare och inte så mycket tyg till suffletten, men den nya modellen Emmaljunga Scooter är omgjord och suffletten inte alls lika stor. Dessutom kan man byta ur den och det finns massa roliga färger. 

Brio Spin:
Emmaljunga Scooter 3S
Så när vi åkte från babyproffsen så la jag ut den gamla Sulkyn efter Hilma och Maja på Blocket och för en timme sedan kom en och köpte den, smidigt. Så då lägger vi dom pengarna på hans nya istället, perfekt! 


Inga kommentarer: