måndag 28 juli 2014

Fix och tankar

Idag har det varit mycket fixa här hemma. Att vara borta två veckor med husvagn var otroligt skönt, men också mycket att packa upp och komma ifatt med. Men vi packade ur och städade husvagnen på förmiddagen så vi nu kan lämna tillbaka den till svärföräldrarna. Vi fixade lite med min nya bil, satt in bilbarnstolar, programmerar min telefon och tagit bort vinterdäcken och lite annat som låg i bilen som följde med. Både disk- och tvättmaskinen har gått varma och det har inte varit en lugn stund, tankarna har farit iväg många gånger idag och jag blir så arg på att livet kan vara så orättvist. Nu hoppas jag verkligen att det ska vara nog med elände, sjukdomar och dödsfall på ett bra tag, tre begravningar på knappt ett år...

Elvis har haft feber sen i tisdags och igår när vi åkte hem hade den stigit till 40,6 grader och han var jätte ledsen och man fick inte röra honom utan att han skrek och drog bort handen. Roine, Maja och Elvis låg några mil före oss, fram till Västervik, eftersom Hilma och jag stannade till i två affärer i Kalmar efter att vi stannar och ätit på IKEA. Vi tänkte att vi skulle komma ifatt dom ganska snart eftersom vi inte hade husvagn efter oss. Roine fick stanna tre gånger mellan Kalmar och Västervik och sista gången flyttade han fram Elvis till framsätet så han kunde se honom. Tillslut så somnade han och alvedonen började värka, så sista biten var han mycket piggare. Otroligt läskigt när dom får så mycket, varken Hilma eller Maja har haft det tidigare. 
Igår kväll, imorse och under nästan hela dagen idag så har febern sjunkit och legat på 37,4-37,7, tills nu ikväll och den är uppe över 39 igen. Jag som trodde var på väg att försvinna. Han har varit relativt pigg idag ändå, mycket att utforska här hemma nu när han kryper och även ute var det lättare att ta sig fram. Så sover han inte bort febern inatt, så blir det garanterat ett telefonsamtal till VC imorgon. 

Nu ska jag betala de sista räkningarna innan jag ska ta en kall dusch.
Imorgon måste vi åka och storhandla, hämta ut min beställning på Lindex och sen har vi lovat Hilma att gå in på djuraffären och kolla på marsvinen. Vi tänker inte köpa några där, utan hon ska mest få kolla på dom och se om hon hittar någon som hon gillar till utseendet. Det är ingen som vet någon bra uppfödare eller kan rekommendera någon, eller har en bur liggandes någonstans😃. Hojta till isåfall! 

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Jag hatar också den där jävla skitsjukdomen! Var det någon du kände väl?
Sanna Rhodevi har haft marsvinsuppfödning, tror hon har det fortfarande. Googla så kommer det säkert upp. Hon heter egentligen Susanna, om det blir lättare att hitta