fredag 4 juli 2014

Du som gjorde min dag

Igår när vi var i Norrköping åt vi lunch på Max, barnen fick bestämma, hände något oväntat. Medan Roine är och beställer vår mat, så ger jag Elvis sin burkmat. Han är inte speciellt intresserad att titta åt mitt håll och äta utan sitter och ler och pratar med en kvinna som sitter själv och äter en liten bit ifrån oss. Hon var några få år äldre än mig och vekar tycka att han var ganska underhållande och börjar prata och busa med honom från sitt bord. Hilma och Maja kom och gick under dessa minuter som vi väntande på Roine och vi satt den största delen där själva. När hon har ätit klart, efter ca 10minuters sällskap av en ettåring, så kommer hon fram till oss innan hon går därifrån. Hon sätter sig på huk och pratar lite med Elvis och säger hej då, men precis innan hon går säger hon till mig med en väldigt mjuk röst "vilka fina barn du har". Hon gjorde min dag!  Att det finns sådana människor som "vågar" säga sånt till en helt främmande människa. Äldre tanter har ju en tendens att uttrycka sig på detta sätt, men den här tjejen satt där och åt sin lunch helt själv och jag blev så glad över hennes ord och hur hon var med Elvis. Så du på Max i Norrköping igår, du gjorde min dag och jag blev helt varm inombords❤. 

Inga kommentarer: