onsdag 2 juli 2014

Äntligen sommarvärme ute!

Roine åkte efter frukost idag ut till Baggetorp och sina föräldrar för att hjälpa hans pappa att rensa boden och källaren på skräp och slänga det på tippen. Vi får de när han kommer hem, klara lär de inte bli idag iaf! Barnen i jag tackar för det fina vädret som idag äntligen påmint oss om att det verkligen är sommar och inte höst. Äntligen kunde vi äta lunch ute igen och Elvis älskar det, kunna äta mat samtidigt som man kan titta på all trafik utanför, perfekt. Jag gjorde bananplättar och det var en höjdare hos alla barnen, Elvis blev vansinnig när hans var slut. Jag har gjort det en gång tidigare, men då åt varken Hilma eller Maja speciellt mycket, så just därför var det länge sedan vi åt det. Men nu kan vi definitivt göra om det. Efter lunch har vi varit ute och lekt, Elvis tycker att det är jätte roligt att sitta på gräsmattan och kolla när syrrorna far runt och leker, även gunga och vara i studsmattan är riktigt underhållande. Nu har vi för en stund sedan precis ätit Dumle-kladdkaka som jag gjorde på förmiddagen, kan det bli så mycket godare?! 

Nu ska jag lägga ut ligisten i sin vagn, dags att börja vänja honom att sova i den igen. För snart är vi på Öland och då kommer alla tupplurer sovas i den! Se om han har samma planer som mig... Just nu envisas han med att käka jord ur en större blomma som står på golvet. Kanske är ett tecken på att den ska planteras om och få lite mer jord, såg nu att det var lite snålt i krukan. Tur att man aldrig är sysslolös...

Inga kommentarer: