tisdag 11 februari 2014

Tisdag

Igår var det fullt upp. Elvis och jag var inne i stan och köpte de sista presenterna till vår fyraåring som fyller imorgon och så storhandlade vi. Elvis satt i kundvagnen för första gången och han stortrivdes, det var mitt i hans sovtid med han sa inte ett knyst och tittade med storaögon på allt runt honom. Spännande att handla nu när man är en stor kille!

Snart är det dags att åka och hämta barnen på skola/förskolan, sen ska jag fortsätta att göra fyllningarna till tårtan. Jag har redan bakat kärleksmums med apelsinchoklad och lemon curd cupcakes. Tror att jag ska göra två satser med kolakakor också, sen får det räcka för idag. 

Det är så otroligt trist att all snö har försvunnit. Att komma hem till all gräs och lera, från ett helt snötäckt Sälen, det var hur mycket snö som helst när vi lämnade det. Jag tycker att det kunde få vara snö under sportlovet, så Hilma och Maja kunde få åka lite mer pulka/skidor/slalom. Efter det får det gärna försvinna och bli vår. Just nu sitter jag och hör fågelkvitter och får lite vårkänslor, vore så skönt med lite värme och framför allt SOL! Men först önskar jag en vecka med snö:). 



3 kommentarer:

johanna f sa...

I Båsenberga finns det snö, dom har förhoppningsvis öppet hela sportlovet. Jag och barnen tänkte åka dit på ons, kom dit ni oxå :-)

Camilla sa...

Ok, då blir det nog ett besök där nästa vecka. Ska ni vara där hela dagen?

johanna sa...

Ja, det tror jag. Öppnar 10 så försöker vara där strax efter.