tisdag 4 februari 2014

I spåret

Idag var det andra dagen på skidskolan och vilken skidtjej hon är. Direkt efter skidskolan så ville hon åka upp hela vägen i den backen och utan selet, "för idag hade hon minsann lärt sig svänga också". Så hon fick prova, Roine åkte ner en bit innan, så han skulle ha någon chans att stanna henne om det skulle gå alltför fort. Men efter det åket åker hon helt själv och något sele kommer vi aldrig mera få på henne. Så himla duktig och hon svänger ner från backen och det bara lyser om henne. Så himla stolt över henne! 
Mamma och jag tog ett varv i skidspåret, fina och bra spår (recenserat på det lilla jag upplevt tidigare i skidspår:)). Mamma köpte skidor innan vi åkte och jag har fått av Roines pappa, som tillbringar vintrarna i spåren. Riktigt roligt och jag förstår folk som har detta som motion. Vi ska försöka hinna med några varv till innan söndag. Tror jag ska skicka mamma några minuter tidigare nästa gång och ha  henne som hare. Mest bara för att jag åker snabbare än henne och kan plocka upp henne om hon ramlar:).


Inga kommentarer: