onsdag 19 februari 2014

En sjuk Elvis...igen!

Den här natten gick inte lika bra som natten innan. Han vaknade och jämrade sig en del och tog nappen och somnade om i 10-20min i taget. Tillslut märkte vi att han var varm och det tempen visade 38,8 grader, kanske inte så konstigt han inte kunde sova. Med en Alvedon i kroppen och lite välling så somnade han om, men på mig. Han fick ligga där ca 1h innan jag la ner honom bredvid mig, så jag också kunde somna om. Sen har han knölat hela natten, men nu sover han ute i vagnen och hade 37,7 i temp när jag la ut honom. 

Vi planerade att åka och hälsa på Linn och barnen, som hade tagit ledigt från jobb och förskola. Jag ringde och de ville ändå att vi skulle komma, så vi ska åka dit efter lunch. Jag tror verkligen inte Elvis lider utav det, han kan då få ligga och mysa i min famn medan Linn och jag pratar. Om vi hade stannat hemma hade jag säkert dragit igång med något litet projekt. Så länge det är okej för dom, så gör det oss ingenting. Hoppas bara att han blir bättre snart och att inte är något långvarit! 

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Så har vi också gjort om folk inte varit rädda för smitta. Och har man förskolebarn så finns ju alla virus överallt ändå.

Camilla sa...

Det är ju hopplöst! Det är ju alltid någon som är förkyld, så då kan man aldrig träffa någon. Så skönt med folk som in är livrädda för smitta:).