måndag 17 februari 2014

4års kontroll och kusinbesök

Idag har vi haft fullt upp. Hilma har sportlov och då fick Maja det också, skönt för henne att också få vara ledig en vecka, slippa passa hennes tider. 

Idag var det dags för Majas 4års kontroll på BVC och det gick galant. Allt såg bra ut och jag blev så imponerad av henne att hon gjorde allt utan problem. Den enda gången och sa ifrån (läs vägrade) var när hon skulle ha en tejpbit för ögat på synundersökningen, tillslut gick hon med på att ha en pirat-lapp för ögat och så fick jag se till att hon inte tjuvkikade. 
Jag har varit lite orolig över henne och hennes hörsel, eftersom hon pratar så himla högt ibland. Men den var det inget fel på, hon pratar nog bara högt, precis som jag som barn... Längden var detsamma som Hilma vid fyra års ålder, 109cm. Maja däremot väger två kg mindre än vad Hilma gjorde, 17kg, min lilla långa Maja. 

Under tiden Maja och jag var på BVC så var Fia och Wilton här hemma och passade Hilma och Elvis. De stannade hela dagen och barnen hann leka en hel del och vi prata:). 

En väldigt skön dag i solskenet!

Inga kommentarer: