lördag 8 februari 2014

Sista dagen i backen

Idag var det en väldigt stor dag för Maja. När vi tagit på henne pjäxorna, skidorna och hjälm så utbrister hon plötsligt "jag vill åka i liften själv". Mycket riktigt, hon åkte och vilken lycka, både för henne och mig! Det tar en veckas åkning för henne att komna igång, det är typiskt att vi ska åka hem imorgon. Vi har en väldigt stolt tjej här i stugan iaf! 

Hilma däremot, hon åker i alla backar, alla som vi åker i och är så otroligt duktig. Jag vet att jag skrivit det tidigare, men alla ni som känner Hilma vet att hon har varit väldigt blyg och rädd för nya saker. Så att se henne åka ner i backar utan att blinka, gör mig så stolt, nu är det bara jag som tjatar på henne att sakta ner farten;). Tycker faktiskt att det är ganska otäckt att se henne fara ner i backen och man är själv inte heller lika tuff i backen... Kanske börjar jag bli gammal:). 

Inga kommentarer: