fredag 10 maj 2013

Shopping och tandläkarbesök

Idag fick Hilma vara hemma hos morfar i några timmar eftersom Maja hade en tandläkartid. Hon har varit så införstådd i vad de skulle göra och stolt visat upp för alla hur stort hon skulle gapa när hon kom dit. Eftersom hon är släkt med Hilma (som vägrat öppna munnen) så hade jag inga större förväntningar på dagens besök. Men Maja gjorde mig så stolt. Då hon gapade så fort vi kom innanför dörren och innan vi satt oss till rätta i stolen, sen satt hon med ett stort gap och tandsköterskan fick till och med kolla med spegel på alla tänderna. Hon gapade för Hilma med:). Så besöket tog nog mellan 4-5minuter och det var en mallig Maja jag gick därifrån med en liten påse hon fick av tandsköterskan.
Efteråt åkte vi ner på stan för jag hade lovat henne att hon skulle få köpa ett par solglasögon. Hon fick även köpa en klänning, shorts, keps och ett linne. Jag hittade äntligen amningslinnen som INTE ser ut som underkläder, jag hade tänkt vägra ta på mig H&M amningslinnen då jag tycker de ser billiga ut och den lilla spets kanten runt urringningen är hemsk. Men idag hittade jag amningslinnen på Lindex, som jag sökt på internet och ingen gång kom de från Lindex upp. Snygga, bekväma och dessutom är det ta 3 betala för 2 på alla underkläder, det tackar vi för. Men jag tror jag ska köpa 3 st till så har jag, de ska ändå användas i ca 6 månader nästan varje dag. Så det blev en lyckad shoppingrunda med Maja som skötte sig exemplariskt och belönades med en glass innan vi åkte hem. Det var hon verkligen värd efter sitt tandläkarbesök!

Inga kommentarer: