onsdag 29 maj 2013

Irritation i bloggvärlden

Jag stör mig inte på mycket när det gäller bloggar, om vad andra tex skriver om eller hur folk stavar eller för särskrivningar. Alla har olika intressen och självklart ska man då få skriva om vad man vill på sin egna blogg. En del skriver enbart om tex träning, kost, bantning, mat, djur, barn, mode eller shopping, är jag inte intresserad av vissa av dess ämnen behöver jag ju inte heller läsa den bloggen. Valet är mitt, inget man kan klaga på! Samma sak gällande tex stavning, jag tror inte personen ifråga skriver fel med flit, antagligen tror personen det stavas så eller så har personen kanske dyslexi. 

Men en sak som jag kan irritera mig på är att man inte skriver ut var man hittat klänningen, cykeln, gardinerna eller soffan man bloggar om. Är det för att man är rädd att andra ska köpa den före eller varför? Jag är inte jätte insatt, men är det dessutom inte olagligt att göra så? Rätta mig gärna om jag har fel.  

Inga kommentarer: