lördag 18 maj 2013

Lördag

Här kommer först lite bilder från gårdagen. Första riktiga sommardagen då barnen sprang runt lyckliga i shorts och barfota. Jag passade på att ligga och läsa i solstolen en stund medan barnen var på förskolan. Det jag inte tänkte på var att smörja mig, så solglasögonen satt kvar även igår kväll och näsan och pannan var rejält röda. Idag ser det tack och lov bättre ut. Aldrig mera sol utan solkräm. 
 




Idag vaknade båda barnen 05.20 (!) då regnet/haglet vräkte ner och väckte alla i huset. Roine och jag kunde dock somna om, men det gjorde inte barnen. Så vi hade räknat med en hel del bråk och tårar idag, men än så länge går det bra. Tårarna har bara Hilma visat idag, då hon bröt ihop totalt när vi var tvungna att byta kompress på hennes sår som hade varat rejält under natten. Det här med att ta bort plåster och förband, det är verkligen inget hon gillar. Jag fasar för dagen då hon behöver åka till sjukhus med brutet ben eller sår som behöver sys. Håller tummarna att det aldrig kommer att ske.

Jag fick förövrigt frukost på sängen idag, Maja tyckte det var jättekonstigt, för jag fyller ju inte år idag. Det var iaf väldigt uppskattat!
Eftersom solen inte visat sig här i Valla idag, så har vi passat på att städa undervåningen rejält och funderat på att skruva ihop spjälsängen. Även om jag är i v34 idag känns det för tidigt och den får nog vänta ett par veckor till. Istället har jag tvättat upp det sista av bebiskläderna och de hänger nu på tork. Vi har även löst problemet med kontoret som måste flytta ut från bebisens rum, så vi kan måla taket och tapetsera där. Även om Mini inte kommer sova där på ett tag så är det skönt att ha rummet klart så man kan ha alla sakerna och kläder där. Även det får vänta ett par veckor/dagar, först ska det städas och rensas på massa "bra att ha saker" i källaren. Nu åker det till tippen, ska även försöka orka lägga ut lite saker på Blocket och Facebook.

Nu är det paus i allt fix, första hockeymatchen under detta VM intresserar oss en aning och ikväll är det ESC. Förra året hade vi annat för oss denna dag, något mycket roligare och underbarare. Vi gifte oss!

Inga kommentarer: