onsdag 29 maj 2013

Onsdag

Idag var det åter igen dags att träffa underbara Monica, min barnmorska. Allt såg bra ut, järnvärdet var fortfarande väldigt lågt trots 2 tabletter/dag. Bara att fortsätta äta dom och nytt stick i fingret + ett par rör nästa gång. 

Jag tog en snabb sväng på stan efteråt och bytte en amningsbh till en större storlek och andra småsaker, som fotohörn och mini muffinsformar till Hilmas kalas. Sen var det i princip dags att hämta hem barnen från förskolan. Jag möttes av två nya lekstugor på gården och en superblöt men lycklig Maja som vägrade luva och hade sand i hela ansiktet och håret. Men den synen gör mig bara lycklig, att de är ute trots det trista vädret, händer inte allt för ofta på eftermiddagarna. 

Sen fick jag ett litet städ-ryck och dammade stora delar av nedervåningen och även dammsög. När Roine kom hem så byggde han ihop spjälsängen, så nu är den klar och även Minis BB väska. Nu är det bara vår väska och skötbordet som ska fixas, sen är vi redo! Önskar bara att veckorna kunde gå lite fortare:). 
Visserligen vore det skönt om vi hann klart med kontoret först, men det tror jag vi hinner. Igår började vi sortera upp alla banankartonger som står där nere med tex kläder, skor och julsaker. Det visade sig att jag hade en hel del kartonger som var mina, rättare sagt 11st, med bara gamla kläder. Tog även tag i dessa och rensade och det resulterade i 8st tomma och bara 3st som ska sparas och fort gick det! Vissa kläder är snart 6 år gamla och har legat nedpackat sen dess och kommer aldrig komma därifrån heller, så 3st sopsäckar blev slutresultatet. Ikväll kommer Kristin och går igenom dessa, om ingen annan vill komma och kolla efter henne så kastas de. Hojta till isåfall, så är ni välkomna! 


Både barnens och Roines gosedjur sitter nu i sängen och väntar på Mini, den ena lite finare än den andra.  

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Åh vad mysigt!
Jag kollar gärna på kläderna!