måndag 13 maj 2013

Första dagen med gravidpenning

Första dagen som ledig har varit lugn och skön. Jag har tagit fram lite bebiskläder efter Hilma och Maja och tvättat dom samt tagit fram lite av mina sommarkläder från förra året. Fanns lite som jag kan använda redan nu och sen hittade jag två par shorts som jag kommet kunna ha sen när Mini är ute. Så det är ju bra, annars finns det nog inte någon större sommargarderob i mina ägor. Roligt när man hittar kläder man verkligen gillar, som man glömt bort.
Ska fortsätta tvätta lite bebissaker den här veckan och få lite ordning på allt. Finns fortfarande lite saker som jag vill köpa till Mini, men samtidigt är det lie svårt när man inte vet vad det är för filur där inne i magen. Jag börjar bli rejält nyfiken nu:).

Sen blev det ett besök hemma hos mamma där även Wilton var. Så där stannade vi några timmar innan det var dags att gå hem och fixa kvällsmat. Barnen sover och Roine har ännu inte kommit hem från jobbet. Han åkte innan sju imorse och det är tredje dagen han jobbar så här otroligt länge på mindre än en vecka. Så han hoppas på en extra dag ledigt lite senare i veckan eller kanske nästa. Då tänkte vi åka till Kolmården, Hilma tjatar och vill dit, så kan vi inviga årskortet och slippa trängas där en helg med alla andra.

Inga kommentarer: