onsdag 26 maj 2010

Tandläkarbesök

Idag är det ett besök hos tandläkaren på Hilmas schema och det är absolut inget hon längtar till. Så jag hoppas hoppas att det kan bli en positiv upplevelse för henne. Jag tror med ganska stor säkerhet att hon kommer bli ledsen när hon ser sköterskan och deras sterila kläder. Hon kommer koppla ihop det med sjukhus och där brukar hon inte vara allt för lycklig.

Mamma ska följa med och passa Maja under tiden, så jag bara kan koncentrera mig på Hilma. Sen har lovat henne att vi ska gå och fika efteråt och imorse sa hon glatt att hon skulle ha tårta då. Så jag hoppas att tårtbiten kanske kan locka henne till att visa hennes små gaddar=).

Önska mig lycka till!

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Haha, det blir kanske som för en kompis till mig. Hon var superduktig hos tandläkaren och innan de skulle gå därifrån avslöjade hon för tandläkaren att hon skulle få en klubba om hon var duktig, fast det inte var lördag. Gissa om tandläkaren hade roligt åt mammans min...