söndag 23 maj 2010

Helgen

Igår var vi på Cathrine och Magnus bröllop. Underbart väder och ett underbart bröllop, alltid lika roligt att gå på bröllop. För varje bröllop jag går på blir jag bara mer och mer sugen på att själv gifta mig. Jag skulle så gärna vilja göra det till nästa år, men det beror mycket på ekonomin. Man blir inte direkt rik på att vara mammaledig=).


Maja höll sig vaken i 4h! Hon vaknade efter bilresan till Vingåker och var vaken till cermonin började, men att sitta stilla och tyst i mammas knä i ett kapell är inte allt för kul. Så det slutade med att jag gick ut med henne och hon somnade i sin vagn. Jag hann smita in i kyrkan innan det var slut. Efter 30 minuter, lagom till middagen så vaknade hon och var nöjd och glad under hela middagen. Efter en amning i lugn och ro i ett rum på övervåningen av festlokalen så somnade hon gott i vagnen och sov hela natten.
Jag kan inte rekomendera att ha med en 3 månaders bebis på bröllop. Man får inte njuta i lugn och ro och är hela tiden rädd för att hon ska höras lite för mycket på fel ställen. Trots allt gick det jättebra, eftersom hon nästan aldrig skriker och är väldigt nöjd liten krabat! Det är bara en annan som inte rikigt kan slappna av. Så ett barnfritt bröllop för min del! Inte bara för våran skull, utan framför allt för föräldrarnas skull!
Annars har vi storhandlat och fixat i lekstugan. Den är ännu inte rikigt klar, jag kom idag på lite fler idéer som Roine måste utföra=). Så ett par dagar till innan den är lekfärdig...

Nu ska jag gå och lägga mig, är så himla trött. Vi var hemma strax efter ett igår natt och sen vaknade Maja en gång i timmen efter kl fyra. Så jag har lite sömn att ta ifatt.
God natt!

Inga kommentarer: