lördag 15 maj 2010

En för kort dag...

Idag hade jag önskat att dagen var ungefär dubbelt så lång. Vi har gjort mycket, men jag hade gärna gjort lite till. När man väl kommer igång, så måste man sluta.
Vi hade bestämt att vi skulle ta hit en lekstuga som vi köpt av våran granne "Bärgarn". Efter att ha väntat nu drygt ett år på att han ska fixa över den med sin bil, tog vi saken i egna händer och Roine bestämde sig för att plocka ner hela och bära över bit för bit. Men när ni ringt hit min pappa och dom gick över, då hände det saker. Efter ännu en granne och Bärgarns hjälp så står nu äntligen lekstugan på våran mark.
Så idag har vi börjat måla den och utsidan är nästan klar, lite mera pillmålning kvar och sen är det bara insidan kvar (det roliga). Jag har grundat med vitt och väntar nu på ny färg och lite tapet som ska inhandlas. Det kommer bli så fint. Självklart kommer det komma före och efter bilder sen när den är helt klar. Kanske är det någon som är sugen på att komma på Hilmas inflyttningsfest?!

Maja och mamma övervakar måleriet av lekstugan. Maja var mest fundersam över var hon var, hon har ännu inte hunnit tillbringat så mycket vaken tid utomhus om inte i vagnen.

Hilma ville självklart vara med att måla sin lekstuga, så dom finaste kläderna åkte fram=). Det gällde att vara med vart hon tog vägen med penseln. När Roine tittade bort en stund så var både dörren och dörrlisten gulmålad.


Som tur är har Hilma fått arbetshandskar av Gustav som kom väl till pass i detta sammanhang. Tack snälla Gustav=).

Imorgon måste vi iväg till Norrköping för att fixa lite saker till bröllopet nästa helg. Så vi tänkte åka till Tropikarium en sväng och ha picknick någonstans där i närheten efteråt. Om vi inte var tvungna att åka iväg för att handla lite saker hade vi nog struntat i detta och istället varit hemma och fixat. Förhoppningsvis hinner vi hem och få lite gjort efteråt!
Nu måste jag äta lite på min chokladkaka innan den blir uppäten helt av Roine=).

Inga kommentarer: