måndag 10 maj 2010

Blöja eller inte!?

Nu sover hjärtat i sin säng och ingen feber än så länge. Så jag hoppas att det förblir så och att hon får gå till dagis imorgon och jag får klippa mig. Kvällsmaten åt hon, kanske inte så konstigt eftersom det var hennes favorit, spagetti och köttfärssås.

Hilma har varit utan blöja hela dagen igår och idag. Hon säger än så länge inte till att hon är kissnödig, utan man får säga till henne att gå på toaletten. Det har inte hänt någon "olycka" på dessa dagar och nu funderar jag på om hon ska ha blöja till dagis imorgon eller inte!? Att jag går och tjatar på henne om toaletten är en sak, men kommer hon och personalen glömma bort det under dagen!? Det känns som ett steg bakåt att ta på henne blöjan när det gått så bra dessa två dagar. Tillslut kommer hon komma på själv när hon är kissnödig, men inte så länge hon har blöja. Jag får väl helt enkelt lägga ner lite fler ombyten och se vad dom säger när jag lämnar henne.

Inga kommentarer: