onsdag 26 november 2008

Snö-gubbe, men inget snö-re

Idag när jag körde in bilen på uppfarten när jag kom hem från jobbet så möttes jag av en megastor snöboll och en snögubbe. Då visste jag att det inte hade blivit så mycket mera gjort här hemma under dagen. Hilma hade applåderat och skrattat när Roine lekte i trädgården.

Annars idag har Roine hämtat utegrindarna i Flen som vi beställde för två månader sen. Det var meningen att vi skulle hinna sätta dit dom också innan det blev allt för kallt...men icke! får bli i vår istället, men fina är dom. Hilma säger tack tack till farmor och farfar.

När Hilma lagt sig så var det dags för att börja slå in lite julklappar. Upptäckte ganska snabbt att vi inte hade något snöre som passade julen, för rosa och lila är ingen julfärg va?! Så det måste jag inhandla imorgon så jag kan fortsätta göra fina klappar=).

Nu ska jag titta på mitt inspelade Leilas jul innan det är dags för sängen. Julgodis är visst temat idag och jag tror Roine kommer sitta med mig i soffan nu av någon konstig anleding.

Puss och go´natt!

Inga kommentarer: