onsdag 19 november 2008

Första dagen på jobbet & vägarbete!

Då var jag igång igen. Jobbat min första dag idag, efter att ha varit hemma i 11 dagar, skönt att vara igång igen. Även om det inte kommer bli desamma igen. Mådde inte så bra på morgonen, hade fruktansvärd huvudvärk (detta är väldigt konstigt, för Camilla har annars aldrig ont i huvudet) och det kändes flera gånger som jag skulle svimma. Efter en värktablett så gick det mesta över. Vad nu detta berodde på, det är och förblir ett musterium.

När jag skulle åka hem så var det bara att ta fram borsten ur bilen och borsta bort all snö som låg på den=). Detta jätteroliga vägarbetet som utförs mellan Katrineholm och Valla är inte lika roligt. Det tog 25 minuter för att ta sig hem, annars 10 minuter. Tror att jag måste börja åka lite tidigare till jobbet framöver. Imorgon börjar jag inte förän vid 15, så det är väl bara att börja fara in mot staden vid 14... se hur det blir med den saken. Tror att det är bättre att chansa och komma lite sent istället=).

Om snön ligger kvar imorgon så ska nog Hilma och jag gå ut och leka i snön. Se om det räcker till en snögubbe, det får nog bli en väldigt liten snögubbe isåfall.
Annars är planerna den här veckan mest jobb, jobbar lite extra på fredag och sen hela helgen. Tyvärr så verkar det som Roine och jag jobbar omvarandra hela helgen, inte så roligt, men sånt är livet.

Nu ska jag nog förbereda mig för Tvkväll på 5:an, Roomservice och sen Grey´s. En annan serie som jag inte följt slaviskt förut, men som jag har fastnat för nu är One Three Hill. Så just nu ligger de sista avsnitten här på datorn och väntar på att bli tittade på. Har sett tre avsnitt/dag dom senaste dagarna, det är ungefär så många man hinner med undertiden Hilma sover på dagarna.

Snart är det jul...eller åtminstone första advent!!

Inga kommentarer: