tisdag 25 november 2008

Saffran, bågar och mossa

Vi kom inte hem med något fynd från skogen idag. Varken mossa eller lingonris, vi gav upp det där med att göra en krans när vi upptäckte hur mycket snö det även var i skogen. Men det var mysigt ändå, det är inte varje dag man pickenickar i skogen. Tog några bilder men kameran blev kvar i ryggsäcken som är hos mamma och pappa. Får lägga upp dom någon annan dag.

Annars idag har det blivit pannkaksätning och saffranslängds bakning. För att citera min älskling "Det godaste saffransbrödet jag någonsin ätit", ärligt talat blev dom rikigt goda. Kanske var det den vita chokladen som gjorde det hela mycket godare...eller berodde det kanske på min bakkonst. Eller kanske var det min kära dotters hjälp, som mest åt degen och mjölet.

En sak till har ju hänt idag, jag beställde 6 st provbågar i söndags kväll som damp ner i brevlådan idag. Roligt, har haft mina glasögon i tre år nu, köpte dom för 500kr i Vietnam. Kanske kan kosta på mig ett par nya nu. Så nu har jag tre dagar på mig att prova dom och sen ska man skicka tillbaka dom. Nu är det bara så att jag måste göra en synundersökning innan jag kan beställa. Kanske kommer bilder på dom så ni får bestämma...eller kanske inte, vi får se hur det blir med det.

Nu ska jag titta vidare på Desperate Housewives, så Roine får datorn igen.
God kväll!

2 kommentarer:

veronikaosth sa...

Du får buda lite saffranslängd till Oslo då:) Jag vet ju hur duktig du är på att baka, "din" vita kladdkaka har mättat många magar i mitt hem!
Ha en fin Advent. Kramkram

Camilla sa...

Haha, roligt att höra att den går hem i grannländerna också=). Skickar över lite efter nyår när vi tröttnat här hemma...
Ha en mysig advent ni med! Kram