måndag 24 november 2008

Det är vitt, kallt och snart kommer Tomten


Då var det vinter igen! Massa snö och kallt, men allt det där tror jag ni redan har upptäckt. Snön och kylan är det enda folk skriver om på sina bloggar just idag, så mycket mera om det behöver jag inte skriva.
Var ute en sväng på förmiddagen innan Roine åkte till jobbet. Pulkaåkning och snöskottning blev sysselsättningen, som ni kanske förstod.
Förresten, det blev sovmorgon idag, det var faktiskt till och med så att jag vaknade först. Så det blev gos med hela familjen i sängen imorse, mysigt!
Efter att Hilma tillbringat 1½ timme i sin säng utan att sovit en blund, blev det en sväng till staden på eftermiddagen med mamma. Hilma var tvungen att införskaffa sig lite byxor, jag lite glögg, hallen en ny matta och vårat sovrum ett nytt överkast. Så imorgon blir det av att bädda sängen för en gångs skull, roligt när det blir fint.
Idag är det måndag igen och det betyder tvkväll i min ensamhet fram till 21.30 då älsklingen kommer hem.
Snart är det JUUUUUUUUUUUUL!!!

Inga kommentarer: