tisdag 3 december 2013

Tisdag

Idag har jag sällskap av denna tjej hemma. Hon har klagat på att hon har ont i örat i två nätter nu och igår kväll hade hon lite lite feber, så idag fick hon stanna hemma. Inte mig emot, ett mysigt sällskap och vi får lite egentid tillsammans. Just nu sitter hon och bygger ihop legot hon gick i paket-kalendern, idag var det hennes första paket, perfekt när hon är hemma.
Ska passa på att hoppa in i duschen, så kan hon passa Elvis under tiden. Han ligger ute och sover i vagnen och gör det med all säkerhet bra många timmar till. Skönt ändå att hon kan passa honom lite och man kan få duscha i lugn och ro:). 

Hoppas febern inte kommer tillbaka, för imorgon har Hilma tid hos skolsyster på undersökning. Vägning, mätning, hörsel- och synundersökning och sen tror jag de kontrollerar ryggen, om jag inte minns helt fel. Jag har fått känslan av att Hilma har mognat så himla mycket det senaste halvåret, hon har blivit så stor och förståndig. Som det här med undersökningen, den verkar inte alls vara något problem. Den ska göras och hon kommer garanterat göra allt utan problem (som det verkar nu iaf). Man kan också skämta med henne och om henne utan att hon blir sur och börjar grina och hon förstår även många vuxen-skämt. Mycket har hänt sedan hon börjat skolan, det är nog dags att inse att hon inte är så liten längre! 

Dags för den där duschen:). 

Inga kommentarer: