tisdag 17 december 2013

Tillbaka!

Vad har hänt idag då!? 

Jo, jag har jobbat! Efter 7 månader var jag tillbaka, julstämningen infinner sig inte riktigt i kroppen förrän man jobbat lite i julruschen:). Det är efter 13år i handeln en del av julen och jag gillar verkligen att jobba då, det har jag alltid gjort. Meningen var från början att jag bara skulle jobba på lördag, då behöver dom min hjälp som mest. Men jag kände att en dag till vore både roligt och bra ekonomiskt. Kanske hinner jag med ett pass till innan 2014, man vet aldrig! Det jobbigaste är att jag inte kan amma på många timmar, idag var det inga problem utan Elvis var vaken när jag kom hem, så jag slapp pumpa. Men på lördag blir det lite fler timmar, så då måste jag pumpa, det känns lite besvärligt. 

Det är absolut värt att jobba. Särskilt när man kommer hem och Elvis ler mot mig med hela ansiktet och för första gången skrattade högt av glädje av att bara se mig. Skratta högt gör han dagligen men när man busar eller pussar honom på halsen. Han skrattade inte bara en gång utan jätte mycket och riktigt hjärtligt, älskade unge! 

Tanken är inte att jag ska jobba något mera efter det här, inte än på ett tag. Jag tänkte kanske hoppa in om det krisar någon gång då och då, när det passar. Sen blir det betydligt mkt enklare när jag slutat amma, då behöver man inte tänka på det. 

Inga kommentarer: