torsdag 26 december 2013

Annandagen

Idag har det varit en lugn dag och en VÄLDIGT välbehövlig sådan! Hilma har varit och lekt hos sin bästa kompis, Roine och jag har fixat en massa saker. Vi har städat källaren och rensat på alla saker där nere, rensat bland barnens kläder, sorterat massa papper, styrkt och tvättat. Vi hann även med att sitta hela familjen och bygga lite med Hilmas Lego när hon kom hem, så nu är två av tre julklappskartonger byggda. Allt detta för att vi kände för det, med undantag för tvätten, den blir aldrig rolig att ta reda på. Imorgon ska Roine jobba igen och Hilma iväg till sin kompis, så Maja, jag och Elvis får hitta på något själva.
 
Igår började vi med nya rutiner med Elvis, nu har han en sträng (mat- och) sovklocka, som vi nu kört i två dagar och än så länge är det ingen skillnad alls. Sover han nu...nej, han ligger i våran säng och snackar. Jag blir galen, jag hoppas verkligen det vänder snart, mycket snart.
 
Förr ett tag sedan så blev Elvis gungstol klar, mitt Blocket fynd för 200:-. Funderar på att köpa en fårskinns dyna och lägga på sitsen, tror det skulle passa. 
Det är tur att jag har en man som tar över mina projekt som jag hittar. Idag har han också målat färdigt min pianopall som jag fyndade förra veckan. Hans tålamod är betydligt mycket längre än mitt när det gäller sådana saker=).
 
 
Förra helgen fick även Elvis provsitta gungstolen med ett fårskinn i. Försökte mig på att fota honom lite, men tanken jag hade var inte lika samspelt med Elvis den dagen. Så den perfekta bilden får vänta tills en annan dag.


 

Inga kommentarer: