måndag 9 december 2013

Ofrivilligt träningspass

Elvis sover ju som bäst från ca 10.30 och  sen 4-6h framåt. Men idag var hon nästan 12 innan har kom ut, eftersom han sov så länge på morgonen. Så jag ville inte väcka honom och sätta honom i bilen, när det var dags att hämta hem Hilma och Maja, för att sedan lägga honom i vagnen igen. Så jag gick, även om jag var bra sugen på att ta bilen. Nu skriker mina fogar av ilska och tror ni Elvis kunde sova under promenaden?! Jag förstår honom, så mkt snö det var på vissa ställen att man fick ta sats för att komma vidare. Då har vintern bara börjat... Att det blir ett träningspass att få hem barnen, det kan man bara se som en bonus, men att fogarna inte ens klarar det, det gör mig förbannad! Så trött på dom! 

Jag tycker synd om de som har vagnar med små hjul, snyggt (på de flesta vagnar) men så sjukt opraktiskt. Kommer de fram överhuvudtaget? Oftast bor man inne i stan med dessa vagnar, men långt ifrån alla. Det är inte alltid det är plogat ordentligt vart man än går, även om man bor i stan. 

Jag ville byta chassi i somras på våran vagn men ha kvar det jag har nu, för att komma fram i vinter. Tjejen som jag skulle köpa det av ångrade sig, så vi avvaktar till våren och ser hur vi gör. Några små hjul blir det iaf inte under vinterhalvåret. 

1 kommentar:

Veronika sa...

Jag förstår vad du menar med dessa små hjul, till våran vagn finns det dock vinterhjul som man kan byta med så det är ju väldigt praktiskt. Jag tänker på dom som har såna där vagnar med ett hjul fram och två där bak, måste ju vara asakrångligt på vintern!! Bättre med häst och vagn tycker jag;)