lördag 21 december 2013

Lite juljobb

Idag har jag jobbat större delen av dagen, 12-19 och som jag gillar det. Jag har inte varit borta tillräckligt länge från jobbet när jag upptäcker att jag fortfarande kan EAN-koden på körsbärstomater i ask, 731869020646, sjukt! Tänk om jag kunde komma igåg viktigare saker ibland som inte handlar om siffror! Det är så himla roligt att jobba vid stora högtider och framför allt runt jul, ju mer folk desto roligare. Att komma och jobba bara några få dagar är ju perfekt, man får lite av båda delarna och framför allt får man lite extra pengar. Sen har man flera dagar på sig att fixa allt man vill hinna med, som man annars inte orkar göra när man jobbar in i det sista. Men jag kan ju inte alltid vara mammaledig, men jag gillar det! 

Nu är det två dagar kvar till julafton och vi har inte mkt kvar att göra, så otroligt skönt att känna så. Imorgon ska de sista tomtarna plockas fram, några julklappar slås in och på eftermiddagen ska vi fira min kusins födelsedag en dag i förväg. Sen är det bara julköttbullarna som ska rullas, med det står helt och hållet på Roines att göra lista och sen måste jag göra en fudge till. Sen är det ju inte så att man är sysslolös när detta är gjort, jag har säkert glömt 1000 saker som ska göras... 

Det var en väldigt glad kille som jag kom hem till (och mina bröst lika så:)). 
Är det någon som har tips på hur man ska få honom att sova på kvällen? Är så sjukt trött på att han är vaken till någon gång mellan 22-01 och vägrar somna själv. Så fort vi lägger ner honom i sin säng då vaknar han och gall-/panikskriker. Det känns som vi provat allt! 

3 kommentarer:

Nissetroll sa...

Han kanske sover för långt pass utan mat på dagen? Och om han sover så mycket på dagen så har han säkert ett stort behov av närhet på kvällen/natten.

Camilla sa...

Han sover mellan 4-6h på dagen och oftast bara det, med utantag för 20-30 minuter på sen eftermiddagen/kvällen och det kommer vi låta han fortsätta göra. De dagar som han inte sover så länge pga att vi avbryter honom med det, de dagar blir bara värre. För han sover då inte ikapp de timmarna på em.
Jag tror inte att han är hungrig på kvällen när han ska sova, dels visar hans viktkurva det och sen så ammar jag så mkt på kvällen innan han lägger sig. Närhet kan det vara, men när han har varit i famnen kvällar ut och in i 4-6h, då borde det räcka:). Förhoppningsvis är han bara i någon period som bara våra famnar gäller och jag hoppas verkligen det går över snart! Jag vill kunna sitta någon kväll i soffan med armarna fria!
Mamma funderade idag på om det kan vara örona, samma skit som Hilma hade, eftersom han har varit så förkyld. Men då borde han väl reagera även på dagen när vi lägger ut honom, men då somnar han ju innan han ens kommer ut. Tröttsamt är det iaf!

Nissetroll sa...

Ja det är svårt det där med sömn, och jobbigt. Nej, om han är mycket i famnen borde det ju inte vara det. Hoppas det blir bättre.