söndag 17 mars 2013

Skit fogar

Nu är äntligen jobbhelgen över och jag brukar tycka det är rätt så okej och att det går fort. Fort har helgen visserligen gått men just nu är det en pina att jobba, vare sig det är helg eller inte. Sen i torsdags har jag så j*vla ont och foglossningen är hemsk. Jag är van att fixa, bygga gavlar och plocka med varorna, men nu sitter jag ner och står och pekar till folk vad de ska göra. Så länge jag sitter i kassan gör det inte ont, men så fort jag reser mig så gör det ont och om inte ondare.
I helgen har jag starkt funderat på att sjukskriva mig några dagar denna vecka för att få chansen att vila lite, men samtidigt är jag snål. "Bara att bita ihop". Men när allt man gör efter jobbet gör skit ont och idag fick jag till och med avbryta dammsugningen för smärtan blev för stor. Då är frågan om det är värt det, vill ju fortfarande kunna röra mig! Gick igår in i vecka 25 igår och har faktiskt hela 15 veckor kvar tills det är dags. Kommer bli långa veckor om detta ska fortsätta.

Ett inlägg i klagomålets tecken, men så ser mitt liv ut nu. Värk och åter värk!

Idag har vi fixar med lite småsaker innan jag började jobba. Spa avdelningen fixade vi till och det börjar bli mysigt och fint där nere. Hela källaren har fått en rejäl uppfräschning. Jag rensade barnens garderober och konstaterade att Hilma behöver en hel del kläder medan Maja inte ska få ett par nya jeans på hela vår och sommaren. Bra att ha en syster att ärva efter...
Så Hilma och jag kanske kan ta en sväng på stan snart, en liten shoppingrunda:).

Här kommer en liten magbild som jag tog för någon vecka sedan.

Inga kommentarer: