torsdag 21 mars 2013

Bebisfiltar & soffhäng

Idag är jag helt ledig och har placerat mig i soffan och ska försöka sitta här till barnen ska hämtas. Kommer bli svårt, men ska försöka. Att vara själv hemma är verkligen inget man är van vid, men väldigt skönt!

Sitter och kollar på nätet på bebissaker och fastnade för dessa fina filtar från Skip Hop. Dock är favoriten den rosa, så vi får helt enkelt vänta och se vad Mini är för kön först. Priset tycker jag är lite dyrt för en filt, 449:-. Får titta vidare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte Mini ha en rosa filt oavsett kön?

Camilla sa...

Absolut kan en kille ha en rosa filt, men jag som har två tjejer redan så kommer jag köpa en hel del gröna och blåa kläder och saker till honom. Sen har jag en hel del kläder (särskilt ytterkläder) som han kommer får ärva. Om Mini visar sig vara en liten kille, så kommer han garanterat bli en liten kille, med "killfärger".

Trist att du inte vågar skriva ditt namn och måste vara anonym...

Marie sa...

Jaha, oj förlåt! Det var jag som skrev, inte alls meningen att det skulle vara anonymt, inte så kort kommentar heller - visste inte ens att den gick iväg för det bara krånglade när jag skulle skriva från telefonen så jag trodde jag struntade i det...

Det är nog bara det att jag är lite allergisk mot benämningar som "tjejig", "killfärger" osv. Jag får, flera ggr i veckan, förklara för min röd- och rosaälskande son att det inte finns "tjejfärger", men att det finns folk som tror det. Han undrar ju varför andra killar säger att han har en tjejcykel (han har en röd)- eftersom det är hans cykel och han är kille så kan det ju inte vara en tjejcykel ;-)

Sen väljer man ju självklart färger man själv tycker om, jag köper massor av rosa till Irma, men jag är inte så förtjust i att kategorisera upp det. Jag såg en liten kille som stod och beundrade glittriga saker i en affär då en expedit och hans mamma fnös att det var tjejsaker, han såg så himla besviken ut och det förstår jag.

Ha det bra!