tisdag 12 mars 2013

Källar renoveringen fortsätter

Vi lämnade in våra källardörrar till Värmbols legolak förra veckan och imorgon är de klara att hämta. Roine målade alla dörrkarmar vita i helgen när jag var borta och det kommer bli sådan förändring där nere med de nya vita dörrarna. Eftersom vi har vår lilla spa avdelning där nere så vill jag få bort källarkänslan och med de nya tapeterna och den vita färgen är det nu jättefint där nere. Nu saknas bara lite nya textilier som mattor och nya handdukar. Jag klickade hem en matta från Ellos för en liten stund sedan och även varsitt par vårskor till barnen, för detta fick jag betala 744:-. Vi tackar Ellos för rabatten, men vi får vänta på mattan till 10 april, trist. Men då hinner jag hitta det andra som saknas undertiden, så man kan fixa allt på en gång. Har jag sagt att jag älskar vårt hus;).

Det sista vi tänker göra innan Mini kommer är att renovera hallen. Tapeten är beställd och borde komma idag och nu ska bara en ny ytterdörr inhandlas. Så med nytt tak och lite vitfärg kommer den nya hallen bli både större och bättre planerad. Men jag tror den renoveringen får vänta tills det blir lite varmare, byta ytterdörr gör man ju inte på 5 minuter, så för att slippa frysa under en dag så vill vi först ha lite mer plusgrader ute.
 

Inga kommentarer: