fredag 3 augusti 2012

Till Salu


Nu är allt klart och på skrivet. Vi ska flytta!

Vårt hus kom ut på nätet igår och idag skrev vi de sista papprena för det nya huset. Många funderar nog på vad som händer och vart vi ska ta vägen. Vi lämnar inte Valla, utan vi flyttar en bit bort och till ett större hus och som dessutom har min dröm-fasad, vit-puts.

Vi har pratat lite löst om att flytta, för att Roine tex ska kunna få ett kontor, men aldrig något allvarligt, knappt tittat ens på hemnet. Men när han kom hem från Ukraina hade jag bokat in oss på en husvisning. Vi är bakanta med de som säljer huset och vi har barn på samma avdelningar på dagis. Hilma har även varit där två gånger på kalas, så vi har sett skymtar av det tidigare. Så en liten privat husvisning kan väl inte skada!? Roine blev såld direkt medan jag har funderat fram och tillbaka en hel del. Jag ville verkligen ha huset redan till en början, men jag är rädd att lämna detta hus. Vi flyttar ju inte för att vi inte trivs, då hade det varit jättelätt att lämna, man har så många minnen och barnen är uppväxta här. Nu har vi iaf bestämt oss och så fort vi får vårt hus sålt så bestäms inflyttnings datumet, men förhoppningsvis blir det 1 december. Som jag längtar nu! Roine har till och med kommit på att han är sugen på att tapetsera. Toppen!

Så nu håller vi tummarna att detta ska gå lätt och smidigt och enligt mäklaren så ska det inte vara det. Så vi litar på honom. Intresserade, boka in er på visningen vettja=).

1 kommentar:

Hanna Runesdotter sa...

Vad fint ni bor! :) Jag hade gärna lagt ett bud om det inte vore för att det låg i Valla. Min erfarenhet av dagis där är inte den bästa tyvärr. Har både gått där själv och jobbat där och sett alldeles för mycket skit tyvärr.

Nu säger jag inte att det är så på era barns avdelningar. Men ändå. Hihi. Jättefint hus!

Hoppas det går bra! Kram!