fredag 31 augusti 2012

Snor och inventering

Idag är det min sista mammalediga fredag och då tänkte jag att man skulle ha hittat på något roligt när man ändå kunde. Men icke. Roine och jag är helt genomförkylda och jag har mestadels legat framför tvn och inte gjort så mycket. Antar att snoret kommer från Maja som har varit förkyld och jätte snorigt sen en vecka tillbaka. Jag brukar lyckas att komma undan dessa dagis-förkylningar, men inte denna gång.
Imorgon är det uppstigning kl 05.00 för att vara på jobbet till 06.00, det är den första september och detta innebär inventering. Nu förtiden är inventeringarna inte så jobbiga och vi klarar detta på bara några personer. Men med en rejäl förkylning, gör saken inte lättare och väldigt mycket mer svår-jobbat. Så det får nog bli en tidig kväll idag, så man hinner med några timmars sömn innan det är uppstigning igen.

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer: