måndag 20 augusti 2012

Min lilla hobby

Jag har ju lovat och berätta vad min nya hobby är för något, here we go...

Jag fick en idé för ett tag sedan och nu har jag sett till att slå rot i den.
Jag älskar att köpa mössor till barnen, de har alldeles för många varje årstid och då kom jag på att jag skulle försöka mig på att sy egna. Inga komplicerade, utan vanliga enkla med tyger som jag gillar. Sen kanske jag utvecklar de, har lite idéer, men först ska jag få till de enkla:). Jag har sedan igår fått till 3 st och hittat ett bra mönster, kanske att de måste vara lite högre i de större storlekarna, måste testa mig fram lite. Jag har som erfarenhet att om mössorna är för långa brukar de åka upp över öronen ganska snart.
Jag har lite beställningar av de närmsta, kanske kan jag börja sy lite mera, vi får se hur intresset är.

Bilden på mössorna är väldigt missvisande i färgerna, orkar inte ta några ordentliga bilder nu, det får helt enkelt bli en annan dag.

Vad tror ni?!

Inga kommentarer: