söndag 5 augusti 2012

Söndag

Roine pratar ofta om att jag ska skaffa mig en hobby, men jag vet varken vad jag ska göra eller om jag har tid för det. Räcker det inte som det är? Men idag har jag kommit på vad jag kan göra, tyvärr tänker jag inte avslöja vad det är ännu, jag måste först se om det håller. Men jag lovar att uppdatera er inom snar framtid. Lovar.

Det hände en otäck sak idag, egentligen inte något farligt.
Barnen lekte ute på altanen och Hilma kommer in springandes och säger att Maja blöder jättemycket näsblod! Hon har hela munnen full, ena armen och benet och det rinner massor från näsan. Vi fick stopp på det ganska snart, men hon hade ingen lust alls att ha en papperstuss i näsan. Hon själv verkar väldigt oberörd över det hela, tillskillnad från mig. Jag tänker genast det värsta. Det har tidigare hänt att hon haft lite blod i näsan några gånger, men absolut inte så här mycket.
Hilma säger att inget hände och att det bara kom, skulle hon ha slagit sig så borde hon gråtit, inte sett ut som ett frågetecken. Hon kan ju ha pillat i näsan, men det kändes som det var mycket blod för att pillat i näsan. Lite läskigt var det allt, ofarligt eller ej.

Inga kommentarer: