tisdag 2 mars 2010

Tisdag

Idag har det inte hänt mycket. Hilma är fortfarande sjuk, feber och hosta. Så dagen har tillbringats i soffan framför Bolibompa. Hon har sovit till och från hela dagen och så fort hon somnat och jag gjorde något annat än att sitta brevid henne, blev hon ledsen och sa att jag var tvungen att sitta hos henne. Så idag har det inte blivit någonting gjort!

Så morgondagens firande som var inplanerat får vi skjuta upp till helgen. Det känns inte som Roines födelsedag idag, allt som jag hade planerat att jag skulle fixa fick jag hoppa över eftersom jag inte kunde lämna hemmet. Han fick sina paket när han kom hem från jobbet och det var första gången som Hilma lämnade sin lilla hörna i soffan för att sitta med och öppna hans paket. Hon verkade lite piggare ikväll, då jag till och med fick henne att ta ett bad. Se hur hon mår imorgon, om det blir ännu en dag i soffan. Det känns lite som om det är jag som är sjuk. Jag börjar bli lite rastlös, så där som man blir efter att varit hemma ett par dagar och inte gjort någonting.
Det blir inget dagis den här veckan iallafall och om hon är bättre på fredag (det hoppas jag verkligen) så blir det ett besök hos Linn och barnen.

Maja har precis somnat i Roines famn och jag hoppas att hon somnat för natten nu. Igår var hon vaken från 20.00-01.30 då hon tillslut somnade på min mage och jag sittandes i sängen. Hennes lilla mage var inte hennes kompis igår och inte min heller. Lite jobbigt att vara vaken till 01.30, när man är van att somna vid 23. Så nu håller vi tummarna att jag slipper vara vaken så länge inatt och framför allt att Hilma ska vakna piggare imorgon!

Inga kommentarer: