söndag 7 mars 2010

Helgen är över...

Då var kalaset överstökat och dom flesta släktingar har nu varit och tittat på Maja, nu är det bara min mormor kvar. Även om det är trevligt, så är det jobbigt att ha kalas och det är skönt att det är över.

Roine la golv i Hilmas rum igår och idag gjorde han klart allt, så vi kunde flytta in hennes saker idag. Det hann inte rikigt bli klart innan kalaset, men det hinner vi nog imorgon. Så nu är det bara Majas rum som ska få lite möbler och ordning.
Så denna helg har bara försvunnit iväg, men det är väldigt skönt att renoveringen av Hilmas rum är klart...eller nästan i alla fall.
Får vi se hur Hilmas första natt i nya rummet går. Hon skulle inte sova där när vi la henne utan i hennes gamla rum, som nu nästan är tomt. Hon ligger i sin säng just nu och jag hoppas att hon sover, ska snart upp och kika.

Majas natt var den bästa på länge. Eftersom hon nästan alltid har ont i magen på kvällen och skriker som mest då, så brukar vi somna ibland långt efter 02.00. Igår kväll så somnade hon 22.30 och sov hela natten till strax efter fyra, sen blev det lite mer amning runt sju och sen sov hon till efter tio. Så en väldigt bra natt! Alltid lika intressant att se hur natten blir.
Imorgon blir min första normala morgon och dag med båda barnen, se hur länge Hilma sover och när jag måste gå upp. Än så länge har jag varit lite bortskämd och sluppit gått upp innan nio, men det tvivlar jag på att klockan blir imorgon=).

Jag har börjat fundera på babysång också. Hilma och jag gick på det från att Hilma var sex veckor och till jag började jobba lite. Jag tror att Hilmas öra för musik och hennes bra tal har lite att göra med sången, eller är det något jag bara fått för mig?! Jag tror det är bra för deras utveckling i alla fall. Så jag undrar om dom har kvar syskonsången som alltid var innan våran sång på fredagar!? Får kanske kolla upp det, se om jag får med mig Linn också!

Nu är det dags för film, Luftslottet som sprängdes och kanske lite godis=).

1 kommentar:

Marie sa...

August har gått 5 terminer på sång på Kulturskolan, det är Birgitta som har den också. Det är ju så mysigt! Nu har vi bytt till syskongrupp på Mariakyrkan, vi går på tisdagar - det finns både då och på fredagar. Tror tyvärr att grupperna är fulla, men du kan ju alltid ringa och höra.