måndag 1 mars 2010

Måndag

Nu är Roines 10 pappadagar över och han började jobba idag igen. Trodde jag skulle få en helvetes första dag, eftersom Hilma vaknade igår kväll vid 22 och hade nästan 40 graders feber. Hon fick då alvedon och efter 4h var det dags igen, inte det lättaste längre eftersom hon vet precis vad som är på gång när man tar av henne blöjan och lägger henne på sidan. Stel som en pinne och bara skriker att hon inte vill. Som tur var har vi flytande hemma nu, provade det förra gången hon hade feber och det går bättre. Kanske beror det på att hon ovetande dricker upp det när hon dricker upp jordgubbssaften=).

Maja vägrade sova igår kväll, men efter 4h så somnade hon vid mitt bröst och sov där hela natten och vaknade inte förän efter 7 imorse. Skönt! Jag funderar på om jag ätit något som hennes mage inte tycker om, vi får se om det är bättre ikväll.
Hilma vaknade strax innan 10 idag, så jag fick sovmorgon. Det var rikigt skönt eftersom Maja somnade efter 12 och så var det dags för Hilmas alvedon igen vid 2.
Så hela förmiddagen och även nu sover Hilma här brevid mig i soffan och Maja i sin vagn. Så nu börjar jag bli lite lätt rastlös! Kan tänka mig att Maja snart vaknar och vill ha lite mat och det är även dags för en alvedonkur till till Hilma. Självklart kommer allt ske samtidigt, det slår aldrig fel=).
Lite jobbigt var det imorse när båda vaknade och ville ha mig, Maja var mest intresserad av mitt bröst och Hilma ville sitta i mitt knä. Lite jobbigt att säga till henne att hon får vänta ett tag, när hon är sjuk och bara vill vara nära mig. Så ibland skulle det vara bra med ett par till armar!

Nu ska jag passa på att slänga in en maskin tvätt innan någon behöver mig=).

Inga kommentarer: