onsdag 10 mars 2010

BVC besök

Idag var det dags för Majas första BVC besök. Vi skulle dit förra veckan men då var Hilma sjuk så vi fick skjuta upp det en vecka.
Det var mest intressant att se hur mycket hon växt på längden eftersom vi inte mätt henne efter att hon föddes. Hon var nu 56 cm lång och vägde 4580g, så 5 cm på nästan en månad. Det var likadant med Hilma i början, hon växte lika mycket första månaden. Sen säger alla att hon är lång nu också. Det är något jag kan bli väldigt trött på och jag kommer säkert att få övertyga folk om hennes ålder i sommar, om man ska göra något där det är åldersgränser som hon inte passerat ännu.
Mamma har berättat att det var likadant när min syster och jag var små, ibland ville hon svara att hon ger oss växtnäring så vi ska växa mer på längden.

Imorgon ska Linn och jag besöka Örebro med Maja och Arvid. Blir intresant att se hur det går, eller framför allt när vi kommer hem=). Jag hoppas att jag ska hitta några skor, vet inte rikigt vad jag vill ha, men jag hoppas att jag hittar några fina. Skulle vilja hitta ett par nya jeans också, dom jag köpte veckan efter förlossningen är jättestora nu. Anade att det kunde bli så...men dom var inte speciellt dyra. Så jag får se om jag kostar på mig nya. Ska titta efter gummistövlar till Hilma också, eftersom hon växt ur sina från i höstas och jag kan tänka mig att det snart är dags att plocka fram dom.

Nu är det dags att skruva en IKEA byrå som inhandlades för 2 veckor sedan, det var visst inget som löste sig av sig själv=).

Inga kommentarer: