måndag 8 mars 2010

Måndag

Idag har jag varit själv med barnen hela dagen från morgon till efter kvällsmaten, då Roine kom hem från jobbet. Det är inte ofta han kommer hem efter 16, men idag var det mycket att göra. Maja är absolut inte svår att ha att göra med på dagarna, idag sov hon till 10.30, åt och somnade om till 13.30 och sen 4h ute i vagnen till 18 och nu sover hon igen. Så jag och Hilma har kunnat umgås hela dagen och jag har fått en del gjort. Dels har jag tvättat tre maskiner, plockat undan lite och dammsugit övervåningen, skruvat ihop tre köksskåp till Majas rum, lagat mat två gånger och sen har Hilma och jag lekt och haft picknick ute i nästan tvåtimmar. Detta blev resultatet under vårat utomhuslek:



En snölykta och två snögubbar!
Annars är veckan fullbokad=).
Imorgon blir det en tripp till stan med mamma, för att handla lite småsaker och byta lite kläder som Maja har fått dubbletter av. På onsdag måste Maja och jag göra ett besök till BVC, eftersom vi inte kunde göra det förra veckan när Hilma var sjuk. Torsdag ska jag och Linn med minstingarna till Örebro för att byta ett spjälskydd som hon fått fel, se om vi kommer hem med lite mera saker än det=). Fredag ska Roine bekräfta sitt faderskap på eftermiddagen och sen kanske vi ska träffa Sara, Isac och Leo innan det. Så som sagt, fullt upp! Sen får vi se vad vi hittar på till helgen, känns som en lugn och skön hemmahelg skulle vara bra=).

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad ska Tyras lillebror heta? Var han också liten eller blev det en större bebis den här gången?

Camilla sa...

Det blev efter efter mycket om och men en Arvid. Barnmorskan kallade honom Lage hela förlossningen eftersom han hade namnsdag då och dom tyckte att han skulle ha ett namn när han kom ut och Linn och Niclas inte hade något. Så dom tyckte att det var svårt att komma på något annat när dom kallat och skrivit det på papprena, men en Arvid blev det. Han vägde strax över 4kg, kommer inte ihåg exakt, så så liten var han inte=).