onsdag 3 februari 2010

Onsdag

Idag var det tänkt att jag skulle iväg och klippa mig vid 9.00. Så klockan ringde tidigt eftersom jag var tvungen att fixa mig innan jag skulle lämna Hilma på dagis, så att jag kunde åka på en gång efter det. Tittade ut genom fönstret och konstaterade att det snöade en hel del, inga konstigheter med det, vi börjar bli vana vid detta väder nu för tiden. Efter en halvtimme så ringde Roine och sa att han var på väg hem igen och att jag skulle stanna inomhus idag och inte fara på vägen. Han hade åkt ca en mil och dragit upp två bilar på denna sträcka ur diket, så han bestämde sig (hans chef) för att skippa dom 40 mil i bil som var inplanerad i hans almenacka idag. Klokt gjort! Så jag avbokade min klipptid och fick en ny nästa vecka.

Så han hann hem och lämnade Hilma på dagis, ringde och beställde klipptid till sig själv, fick en tid 2h senare och är nu och hämtar Hilma på dagis igen. Detta hade alltså betytt att jag hade kunnat legat kvar i sängen väldigt länge och hade inte behövt gå upp på flera timmar. Typiskt! Istället har jag legat i soffan, pratat lite i telefonen och nu bakar jag lite. Jag har lite saker jag vill ha gjort innan veckan är slut för att känna att bebisen kan komma sen.
Kort och gott så har jag inte gjort någon större kraftansträngning idag!

Innan Roine åkte till dagis för att hämta Hilma så ringde dom och sa att våran vagn hade kommit. Så dom är nu in till Katrineholm för att hämta den. Spännande att se hur den ser ut! Har inte rikigt sett den i verkligheten med det chassit, hjulen och färgerna vi ville ha. Så det blir en överraskning=). Tyvärr hade inte skötväskan kommit som vi beställde tillsammans med vagnen och sen måste vi köpa ett regnskydd, så det blir väl en tur in dit snart igen.

Igår var mamma och jag en sväng till Vingåker. Tittade om dom fått in nya POP skaljacka till Hilma, men det var samma färger som föra året och den som hon växt ur. Så jag funderar om hon ska få vara utan denna säsong och kanske prova Fix jackan som kommit in på Lindex istället. Det är i alla fall halva priset om man jämför dom två. Det är inte mycket som skiljer dom ifrån varandra, men jag har varit så nöjd med dom andra två polarn jackorna hon haft hittills. Vi får se hur vi gör. Får vi en tjej till nu, så kanske jag överväger om en POP jacka till Hilma, då finns det någon som kan ärva den sen=).

Lindex 399:-


Polarn och Pyret 795:-

Vad tycker ni? Idiotiskt va!? Jag vet, men jag har varit så nöjd över POP jackan innan och dessutom ska det tilläggas att Hilma fått den av sin snälla mormor och morfar i påskpresent två år i rad. Så jag har inte betalat någon ännu=). Sen är den några hundralappar billigare på Factory mot i butik.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vi brukar också köpa skaljackor på PO.P till August, men av de två tycker jag nästan Fix-jackan var snäppet snyggare så du kan lika gärna köra på den tycker jag.

Camilla sa...

Jag tror det lutar åt den. Sen brukar det alltid komma någon kupong på 30% på valfritt barnplagg, då blir den genast mycket billigare!