tisdag 16 februari 2010

Maja äntligen född!

I fredags, 8 dagar för tidigt, föddes våran andra dotter Maja. Hon föddes 11.52, var 51 cm lång, vägde 3995g och är självklart världens sötaste bebis.

Förlossningen var rena drömmen och allt gick jättebra. Barnmorskan var underbar och från första värken så var allt över på sju timmar. Det var tur att vi åkte in när vi gjorde, jag hade nog kunnat varit hemma ett tag till. Efter ett par mil hade jag värkar var tredje timme och hann vara på förlossningen i knappt tre timmar innan hon var ute.
Min storsta fasa för det hela var att min moderkaka inte skulle lossna. Det verkade lite mörkt ett tag, men efter en stund kände jag i magen att något hände och tillslut kom den ut. Så himla skön känsla att slippa gå igenom det som jag fick med Hilma, när den inte kom ut.

Hilma älskar sin lillasyster och ska vara med och hjälpa till vid det mesta. Det är inte många blöjbyten hon missat vid vaken tid. Eftersom hon absolut skulle till dagis idag, så var det en väldigt stolt storasyster som gick och höll i vagnen hela vägen hem från dagis.

Det finns hur mycket som helst att skriva om allt som händer just nu, men det blev lite kortfattat så ni vet att vi fortfarande lever=).

Hilma och Majas första möte=)

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Ja det känns som att tvätten aldrig tar slut, och sen blir de ju tonåringar så småningom och ska byta kläder hela tiden...
Grattis igen till lilla tjejen! Hade Roine kommit hem från sin kurs när det startade? Fick du operera bort moderkakan med Hilma? Min moderkaka kom direkt efter Irma, bara någon minut efter. Men efteråt har min bm sagt att ibland blir det problem med det när det går så fort som mi förlossning gjorde, tur att jag inte visste det då...